קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן או PPC היא שיטת שיווק דיגיטלית הגובה תשלום בהתאם לכמות האנשים שמקליקים על הפרסומת שהם רואים, בין אם באתר או בתוצאות חיפוש.

פרסומות מופיעות בתדירות המשתנה לפי מילות המפתח בהן נעשה שימוש, הפלטפורמות בהן הן מתפרסמות, גודל התקציב, קהל היעד של הפרסומות ומקור הפרסומת.

הגדרת קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן בגוגל מסייע להגדיל את המכירות של בית העסק, לאסוף יותר לידים ולקדם את המודעות וההיכרות של לקוחות עם בית העסק שלכם כמותג מקצועי.

ב- PPC הרלוונטיות היא החשובה ביותר. לקוחות רלוונטיים המחפשים מוצרים או שירותים מסוימים, רוצים לקבל אופציות ומידע תוך רגע. למשווקים יש את היכולת להגדיר את סוג הפרסומות שיעלו בהתאם לחיפוש של הלקוח, כך שלקוחות רלוונטיים יצפו בפרסומות הרלוונטיות והסיכויים שיבחרו ללחוץ עליהן ולרכוש מוצרים ושירותים בעקבותיהן יהיו גבוהים.

לדוגמא, אם נחפש עכשיו "נעלי ספורט אדומות", מיד יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל אינספור פרסומות על חנויות נעליים ונעלי ספורט אדומות לרכישה.

בכדי להביא לתהליך קידום איכותי, בצע טרגוט כלומר, לאפיין ולשים למטרה מיהו קהל היעד (הלקוחות הרלוונטיים) המתאים לפרסומת לפי מגוון רחב של משתנים מגיל ומין ועד להעדפות גלישה ומצב אישי. הפרסומות יופיעו בפני קהל היעד בהתאם לטרגוט שהמשווק הזין. ככל שהטרגוט איכותי יותר, כך הסיכויים גבוהים יותר שיופיע בפני קהל היעד המתאים, מה שיוביל ליותר רכישות בכלל ודרך הדיגיטל בפרט.

קידום אתרים ממומן בגוגל

גוגל אדס היא הפלטפורמה העיקרית לביצוע פרסום אתרים ממומן, והיא מאפשרת לייצר קמפיינים בגוגל. למה הכוונה בקמפיינים? לפרסומים עצמם.

ניהול קמפיין בגוגל אפשר לעשות בשתי דרכים, כאשר שתיהן עובדות לפי שיטת PPC.

PPC

קידום אתרים ממומן לפי מילות מפתח

קידום אתרים ממומן או ניהול קמפיין בגוגל לפי מילות מפתח מתייחס בעיקר לפרסומות שנמצאות בתהליכי החיפוש שלנו בדפדפנים, בפרט בדפדפן של גוגל. כאמור, הפרסומות הללו מופיעות כאשר לקוח מחפש מוצר או שירות רצוי, לדוגמא "נעלי ספורט כחולות", ומוצא פרסומות לחנויות אינטרנטיות שמציעות מכירה של נעליים כאלו ברשת.

הפרסומות מופיעות כמו אתר אינטרנט לכל דבר, בראש או בתחתית עמוד תוצאות החיפוש, כאשר ההבדל היחידי הוא שהוא נושא תג קטן של "מודעה" או "AD" לידו, המסמלים כי מדובר במודעה ממומנת.

בעת כתיבת המודעה, קופירייטר איכותי יודע כיצד לנסח פרסום קליט שתופס את העין ומעודד את הלקוחות לפנות אליו. כתיבה שיווקית איכותית משלבת גם ביטויים ומילות מפתח רלוונטיים, המגדילים את הסיכויים שהלקוחות יחשפו למודעה שלכם תוך כדי חיפוש של מוצר או שירות שאתם מספקים, והם רוצים באותו הרגע.

היתרון הגדול ביותר של מודעות מסוג זה הוא אפקט הראשוניות, שפשוט אין שני לו. העובדה שהלקוחות נחשפים למודעה לפני יתר תוצאות החיפוש, יחד עם כתיבה איכותית, מניעים את הלקוחות להיכנס לפרסומת, להתרשם, ופעמים רבות גם לרכוש מוצרים או שירותים רצויים.

קידום אתרים ממומן ברשת המדיה של גוגל

גוגל עובדת בשיתוף פעולה עם מיליארדים של אתרי אינטרנט: האתרים מאפשרים לגוגל לפרסם תכנים, באנרים ופרסומות וידאו באתרים שלהם, ובעלי האתרים מקבלים תשלום בהתאם לכמות הפרסומות שהם מאפשרים לפרסם באתר ומספר האנשים שאכן לוחצים על הפרסומות.

פרסום ברשת המדיה של גוגל הוא בעצם יצירה של באנר או פרסומת, ופרסומם במספר נרחב של אתרים, הנבחרים בדרך כלל על ידי גוגל ותוך תיאום וטרגוט של משווק פרסום באתרים מיומן.

האתרים הטובים ביותר הם כמובן שאתרים שיש להם הכי הרבה כניסות כל יום ורלוונטיים לקהל היעד כלומר, ללקוחות הרלוונטיים שלכם. אם אתם מוכרים צעצועים, לדוגמא, כדאי שיהיו לכם פרסומות באתרים שרלוונטיים להורים וילדים.

ככל שהטרגוט חכם יותר, כך הסיכויים גבוהים יותר שהלקוחות הנכונים יצפו בפרסום שלכם, יכנסו לאתר החברה ובזכות זאת גם ירכשו מכם בעתיד.

קידום אתרים ממומן ברשתות החברתיות

כפי שיש קידום אתרים ממומן בגוגל יש גם PPC ברשתות החברתיות כלומר פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט, יו-טיוב ובמגוון של רשתות חברתיות נוספות.

כאשר אתם בוחרים לשווק את עצמכם ברשת חברתית שבה קהל היעד שלכם נמצא, אתם יכולים להיות בטוחים שהעסק שלכם יזכה לחשיפה גבוהה וטובה. חשיפה איכותית הופכת עסק למותג מוכר יותר, ובזכות זאת מעודדת לקוחות לזכור אותו כשהם זקוקים לשירות מסוים או להיחשף אליו כאשר הצורך הזה מתעורר.

בדומה לתהליך קידום אתרים ממומן בגוגל גם בקידום ברשתות החברתיות יש לבצע טרגוט של קהל היעד המתאים לפי מגוון רחב של משתנים. השאיפה היא להביא לפרסום הפרסומת בפני לקוחות רלוונטיים בלבד, ולכן מומלץ להביא לטרגוט מדויק ומצומצם ככל האפשר.

פרסומת ברשתות החברתיות לרוב מורכבת מפוסט המפרט את הפרסומת, תמונה או סרטון המלווים לפוסט ולינק המעביר לאתר החברה, דף נחיתה ייעודי או עמוד רכישה של מוצר או שירות.

קידום ברשתות החברתיות הוא יותר נישתי, ולרוב מומלץ לפרסומים של מוצרים, מבצעים או אירועים כמו הרצאות או סדנאות. לפעמים ניתן לשווק את בית העסק במספר רשתות חברתיות, אך הקפידו לוודא שקהל היעד שלכם אכן נהנה לבקר בהן, שכן אין למה להופיע בפני כיסאות ריקים.

כמה עולה קידום אתרים ממומן?

מחיר קידום אתרים ממומן משתנה משמעותית לפי סוג העסק שלכם, קהל היעד והפלטפורמה שבה אתם בוחרים לשווק.

מחיר ממוצע לקידום אתרים בגוגל לרוב מתחיל ב- 3,000 ₪ ועשוי להגיע גם ל- 5,000 ו- 10,000 ₪ בקלות.

קידום אתרים ממומן ברשת חברתית לרוב עולה 2,000 ₪ ומעלה, ועשוי להגיע גם לסכומים גבוהים יותר, במיוחד מאחר ובעת קידום ברשתות החברתיות לרוב מומלץ לקדם את בית העסק לפחות בשתי רשתות חברתיות מובילות, בכדי לייצר משפך שיווקי איכותי.

חשוב להבין שקידום ממומן מתחלק לשני תשלומים: תשלום בעבור הפלטפורמה (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם…) שבה אתם משווקים למטרת פרסום המודעה והתשלום שבעבור יוצרי הפרסומת, לרוב משווק, קופירייטר וגרפיקאי.

ניתן לייצר פרסומות ממומנות באופן עצמאי ולשלם תקציב לכל פלטפורמה שיווקית בלבד. עם זאת, בכדי לעשות זאת בהצלחה חשוב לדעת כיצד לייצר תוכן שיווקי איכותי ולשלב אותו עם אלמנטים ויזואליים שתופסים את העין ומושכים את הקהל לקרוא, להתאהב בכם ובמה שאתם מציעים ולהתחייב.

יצירת רשימת מילות מפתח לקידום אתרים ממומן

איתור מילות המפתח עשוי לדרוש זמן רב, אך הוא מאוד חשוב. כל הקמפיין בנוי סביב מילות המפתח הללו. חשוב לעשות מחקר מילות מפתח איכותי ל- PPC כך שיופיע בהתאם לחיפושים הרלוונטיים ויניע את הלקוחות ללחוץ על הפרסומות.

המשווקים הטובים ביותר יודעים כיצד להגדיל ולעדן את רשימת מילות המפתח שלהם, ועושים זאת בכדי לתפוס ביטויים שהסיכויים גבוהים שיביאו להופעת המודעה בראש תוצאות החיפוש של קהל היעד.

גם אתם יכולים לעשות מחקר מילות מפתח איכותי, דרך כלי חיפוש מילות המפתח של גוגל. חשוב להקפיד ולעשות כמה שיותר חיפושים על בסיס חודשי, בכדי לאתר ביטויים בעלי תקציב נמוך עם אחוזי המרה גבוהים כלומר, שהסבירות גבוהה שקהל היעד ייחשף אליהם.

רשימת מילות מפתח איכותית עבור קידום אתרים ממומן כוללת ביטויים:

  • רלוונטיים – חשוב שהביטויים שבהם אתם משתמשים בעת פרסום אתרים ממומן מתקשרים לבית העסק שלכם, לשירות או למוצרים שאתם מספקים ומותאמים לסגנון השפה של קהל היעד שלכם. בכדי לעשות זאת, חשוב למצוא מילות מפתח שהסיכויים גבוהים שיובילו לממוצע גבוה של לחיצות מצד קהל היעד במחיר של תקציב משתלם, ועם פוטנציאל להניב רווחים.

 

  • ארוכים – מילות מפתח אינן מתייחסות רק למילים בעלות תדירות חיפוש גבוהה. למען האמת, בעולם של היום רוב מילות המפתח היחידות כבר קיימות באינספור אתרים. כתוצאה מכך, כיום ההמלצה הרווחת היא לדבוק דווקא בביטויי מפתח ארוכים ופחות נפוצים. ביטויים אלו הם אמנם זוכים לפחות תוצאות חיפוש, אך בזכות זאת הם גם פחות תחרותיים, מה שמגדיל את הסיכויים שלקוחות שישתמשו בהם ייחשפו למודעה שלכם קודם.
    בנוסף, חשוב להגדיל את רשימת מילות וביטויי המפתח על בסיס קבוע, בכדי להראות נוכחות ולהופיע בכמה שיותר תוצאות חיפוש.

 

  • יקרים – PPC הוא קידום מותאם תקציב כלומר, ככל שמשלמים יותר, כך הסיכויים שיניב יותר לידים חמים ורכישות. זהו לא סוד שבסגנון שיווקי זה ככל שמשקיעים יותר, כך נהנים מהמרות טובות יותר.

הליך קידום אתרים מקצועי ממומן הוא תהליך פרסומי, שניתן לעשות בגוגל וברשתות החברתיות בארץ ובעולם. הוא תלוי תקציב ומצריך טרגוט של קהלי יעד רלוונטיים ויצירה של פרסומות ממוקדות עבורן, שתופסות את העין ומניעות לרכישה של מוצרים ושירותים בהם הם מעוניינים באותו הרגע.

פרסום אתרים חיוני בכדי להשריש זהות אמיתית בדיגיטל, להפוך מבית עסק אלמוני למותג מן המניין, ולעודד לקוחות לבחור בכם על פני כל המתחרים. ההמלצה הרווחת כיום היא לבצע שילוב של PPC וקידום אורגני, בכדי להביא לאחוזי המכירות הגבוהים ביותר.

תוכן העניינים

מלאו פרטים!

הפוסטים הבאים יכולים לעניין אותך:

מוצרים לשיער

מוצרים לשיער בריא ומטופח

מוצרים לשיער איכותיים הם הבסיס לשיער בריא, מבריק ומטופח. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה במודעות לחשיבות הטיפוח הנכון של השיער באמצעות מוצרים מתאימים.מוצרי טיפוח איכותיים

קידום אתרים בתל אביב

חברת קידום אתרים בתל אביב

שירותי SEO ובניית אתרים מחברת קידום אתרים בתל אביב אחת השאלות שחוזרות על עצמן לעיתים קרובות אצל בתי עסק שמחפשים שירותי קידום אתרים היא איך

קידום אתרים

הטעויות הנפוצות בקידום אתר וורדפרס

הטעויות הנפוצות בקידום אתר וורדפרס – הפופולאריות של אתרי וורדפרס מחייבת הקפדה על מספר כללי מפתח משלב הבנייה ועד האבטחה, התחזוקה, התפעול ועדכון התכנים. אבל